środa, 18 czerwca 2014

Kulinarnie tak! :)

         Ze względu na to, iż wprowadzam Poli nowe smaczki postanowiłam, iż wprowadzę jej kisiel. Oczywiście ugotowany przeze mnie. Mam to szczęście,że mam owoce z własnego krzaka a konkretnie maliny z tamtego roku w słoiczkach. Kiedy Pola jadła pierwszy raz kisiel malinowy to piszczała z radości i zachwytu nowym smakiem a,ze była karmiona przez tatę to oczywiście była caaaaała brudna i tata oczywiście też były brudny:). Najważniejsze jednak,że jednemu i drugiemu się podobało to wspólne jedzenie. Ale to nie jedyna nowość, która ostatnio ugotowałam. Dla mnie i męża ugotowałam domowej roboty budyń i po raz pierwszy postanowiłam zrobić gofry tym bardziej,że mamy sprzęt do smażenia tych rarytasów :).
         Spotkałam się z prośbą podania przepisów dlatego dzisiaj postanowiłam wrzucić trzy przepisy z których ostatnio korzystałam.

  Przepis na kisiel:
 Składniki:
25 dag świeżych lub mrożonych owoców (truskawki maliny itd)
2 szklanki wody
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Przygotowania: W połowie szklanki zimnej wody rozprowadź mąkę ziemniaczaną. Resztę wody zagotuj z owocami . Po 1-2 minutach gotowania zmniejsz ogień do minimum i powoli, ciągle mieszając, wlewaj rozprowadzoną mąkę. Gotuj kolejne 1-2 minuty, stale mieszając.


Przepis na budyń:
Składniki:
2 szklanki mleka
2-4 łyżki mąki ziemniaczanej
4 łyżki cukru( tak naprawdę to zależy kto ile potrzebuje)
1 łyżeczka esencji waniliowej
1 żółtko
1 łyżka masła
2 łyżki syropu np. malinowego


Przygotowania:
Odlej 1/2 szklanki mleka i wymieszaj z mąką ziemniaczaną. Resztę mleka zagotuj, dodaj cukier i zapach. Powoli mieszając dodawaj mleko z mąką. Gdy budyń zgęstnieje odstaw z ognia. Dodaj żółtko i masło. Przełóż do miseczek. Polej syropem. 


Przepis na gofry:

Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
2 szklanki mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
1/3 szklanki oleju słonecznikowego
2 jajka (żółtka oddzielone od białek)

Przygotowanie:
Rozgrzej gofrownicę. Wlej niewielką ilość oleju i rozprowadź równomiernie pędzelkiem. Wszystkie składniki oprócz białek wymieszaj lub zmiksuj na gładką masę. Białka ubij na sztywną pianę. Następnie powoli i delikatnie połączyć z ciastem.  Podawać z bitą śmietaną lub owocami.

Życzymy smacznego ! :))

3 komentarze:

  1. Jedzenie własnej roboty jest najlepsze dla dziecka. Zapraszam do siebie i tam w zakładce przepisy mam wiele przykładów potraw dla maluchów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Na pewno skorzystam z przepisów :)

      Usuń
  2. O mniamuśnie... Zrobisz mi też? XD

    OdpowiedzUsuń