piątek, 23 stycznia 2015

Mama też kobieta.

Oj...daaaaaawno mnie nie było.
Ale wróciłam!
Wracam z notką na temat pielęgnacji dłoni.
Dlaczego akurat z tym tematem ? Bo kupiłam bardzo fajną i praktyczną książkę pod tytułem " Domowe spa"
Niestety zimą, kiedy pogoda jest zmienna, zimny wiatr nasze dłonie bardzo się wysuszają. Niestety pomimo, iż używałam kremów do rąk nie uchroniłam się przed wysuszeniem skóry. A,że mama to też kobieta należy dbać o nasze dłonie, które są naszą wizytówką ;)

Podaje kilka sprawdzonych przeze mnie przepisów na peeling, kąpiel lub maskę do dłoni :)
Co najważniejsze są to kosmetyki, które zrobicie sami w domu i za niewielkie pieniądze.
Osobiście jestem miłośniczką eko kosmetyków i wszystkiego co z tematem eko jest związane ale w ten temat będę się zagłębiać w kolejnych postach :)

Podstawowy peeling cukrowy:
  • 2 łyżki oliwy, oleju lub oliwy kosmetycznej
  • 3 łyżki cukru
Połącz ze sobą składniki. Delikatnie masuj przez 2-3 minuty. Spłucz ciepłą wodą. Prawda, że proste?:)

Wygładzająca kąpiel w siemieniu:
  • 2 łyżki siemienia lnianego
Siemię zalej 1 1/2 szklanki wrzątku, odstaw na 15 minut aż napar ostygnie i wytworzy się pewnego rodzaju śluz. Dłonie mocz przez jakieś 15-20. Osusz papierowym ręcznikiem.

Kojąca kąpiel w płatkach owsianych:
  • 1 łyżka płatków owsianych
  • 1 łyżka soli
  • 1 szklanka letniego mleka
Wszystkie składniki mieszamy , dłonie wkładamy do miseczki z kąpielą. Kąpiel powinna trwać ok. 20 minut, spłukać ciepłą wodą.

Rewitalizująca maseczka żółtkowa
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka miodu
Składniki mieszamy, wcieramy w dłonie. Pozostawiamy na 10 minut. Spłukujemy ciepłą wodą.

Rycynowy peeling solny:
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżka grubej soli morskiej
łączymy oba składniki, delikatnie masujemy przez 2-3 minuty . Spłukujemy ciepłą wodą.

Wszystkie przepisy, które Wam podałam sama osobiście testowałam i wybrałam dla Was te, które mi się dały najlepsze efekty.

Mam nadzieję,że skorzystają nie tylko  mamy ;)
Pozdrawiam Was ciepło
Niezdarna Mama



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz