piątek, 18 kwietnia 2014

Ale jak mamy się bawić ?!
      Jako pedaogog z doświadczeniem, a także już jako mama spotkałam się z pytaniami rodziców...ale jak ja mam się bawić z moim dzieckiem ? Przecież ma ono tylko miesiąc, dwa miesiące lub trzy, Przecież ono tylko śpi !?
      Nie prawda ! Dziecko budzi się chociażby na jedzenie czy na zmianę pieluszki. Wykorzystujmy ten czas na rozmowy, pieszczoty, przytulanie, całowanie, które wzmacnia waszą więź z maluszkiem, uczą w dziecku kontaktu z drugim człowiekiem.
      Jako młoda mama staram się aktywnie w miarę naszych możliwości spędzać czas z moją trzymiesięczną córką Polą. Szukam często propozycji i inspiracji z internecie.Postanowiłam pomóc Wam rodzice i podsunąć kilka pomysłów jak możemy spędzać czas z dzieckiem przy okazji stymulować i wspomagać jego rozwój.
      Skupię się na zabawach dla dzieci pomiędzy 3 a 6 miesiącem życia, ponieważ na tym etapie zabaw jest moja córcia.:

  • Miska z galaretką : Zabawa z galaretką jest wspaniałą okazją wprowadzania nowych wrażeń dotykowych.Najpierw ugotuj galaretkę, poczekaj aż zastygnie, pokrój w kostkę ( według uznania- grubszą, mniejszą, większą), następnie połóż na tacce. Dziecko będzie oczarowane trzęsącą się galaretką. Pokaż dziecko jak może się bawić galaretką- niech ją ściska, spłaszcza w dłoniach, masuje dłonie galaretką i wszystko co przyjdzie Wam do głowy ;)  Podczas zabawy możecie mówić taki wierszyk
              " Trzęsie się, trzęsie. Galaretka w misce. Hopsa, hopsa, hopsa-sa. Galaretka w misce."
          Dziecko dzięki tej zabawie uczy się poznawać swoje otoczenie.

  • Pajączek: Zabawa, która sprawia wiele radości. Połóż się z malcem na brzuchu buźkami do siebie. Podczas zabawy poruszaj palcami, które udają,że idzie pajączek. Palce chowaj i wyciągaj. Możesz też mówić wierszyk, przedstawiając ją palcami. Twój maluszek uczy się przeczuwać wydarzenia.
               " Idzie, idzie pajączek do Małgosi rączek. Przyszedł tu! Poszedł tam! Pa-pa pajączku, znowu do              mnie przyjdź! Cześć pajączku na rączce. Cześć pajączku na nosku. Pa-pa, znowu do mnie przyjdź!

  • Niemądre dźwięki: Posadź twarzą do siebie malca( na kolanach)  układaj w smieszny sposób usta i wydawaj dźwięki. np. pyszczek ryby, wyciągnij język i poruszaj nim na wszystkie strony lub udawaj psa. 
              Twoje miny będą bawiły maluszka a dodatkowo dziecko uczy się naśladowania.

    Początkowo wrzucę trzy zabawy, ponieważ nie wiem czy moje propozycje Wam się spodobają. Bo jesli tak to wrzucę ich więcej i w szerszej kategorii wiekowej . 

   




2 komentarze:

  1. Przepraszam, jeśli można wiedzieć, to jaki masz staż w zawodzie pedagoga i jaką specjalizację?

    OdpowiedzUsuń
  2. Specjalizacja: oligofrenopedagog, tyflopedagog aktualnie studiuję -kierunek ped.wczesnoszkolna i przedszkolna.Staż w zawodzie 4 lata. Czy coś nie tak ?

    OdpowiedzUsuń